sklepy internetowe | wdrożenia ecommerce

Blog

Landing page - skuteczne narzędzie zwiększające sprzedaż

Landing page (strona docelowa)- jest to pierwsza strona na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w banner, e-mail, link sponsorowany lub inny link reklamowy. Strona docelowa może być zarówno stroną samodzielną,jak i elementem większej witryny. Pozyskiwanie klienta polega na zasadzie działań akwizycyjnych.

Landing page to rozszerzenie treści znajdującej się w reklamie. Najczęściej nie jest polega to na przekierowaniu na stronę główną, lecz do miejsca specjalnie przygotowanego dla potrzeb danej oferty. Działania te mają na celu podjęcie konwersji, czyli dążą do tego aby użytkownik po kliknięciu w link reklamowy podjął określone akcje. To działanie wartościowe dla każdej firmy.

Z pośród najbardziej pożądanych przykładów konwersji, które może podjąć użytkownik wyróżniamy: 

– zakup reklamowanego towaru/ usługi 
– rejestracja w serwisie 
– pozostawienie swoich danych kontaktowych 
– subskrypcja newslettera drogą mailową 

Efektywność działań jest mierzona za pomocą tzw. współczynnika konwersji. 
Można wyróżnić jego dwie odmiany: 

1) Jedno kliknięcie - wynik otrzymujemy dzieląc liczbę konwersji przez całkowitą liczbę kliknięć w reklamę. Liczone są konwersje z 30 dni. Zawsze liczona jest pierwsza konwersja, nawet wtedy gdy w ciągu dnia zachodzi więcej niż jedna. Raportowana jest tylko jedna konwersja na wizytę. 
Ten rodzaj konwersji pozwala bardzo łatwo ustalić ilość pozyskiwanych klientów w miesiącu. 

2) Wiele kliknięć - wynik zostaje obliczony poprzez podzielenie liczby konwersji przez liczbę kliknięć. W tym przypadku również liczone są konwersje z ostatnich 30 dni, ale różnica polega na tym, że raportowane są wszystkie konwersje , które zaszły podczas wizyty na stronie. Niejednokrotnie wynik może przekroczyć 100 %, z tego powodu iż osoba odwiedzająca stronę 
wykonała więcej działań ,które można zaliczyć do konwersji (na przykład:dokonała zakupu, zarejestrowała się w sklepie internetowym lub zaczęła subskrybować newsletter na swojego maila). 

Aby stworzyć dobrą i skuteczną landing page warto utworzyć zwrot, który zachęci potencjalnego użytkownika do kliknięcia w link, jak i do dłuższego pozostania na danej stronie. Zwrot typu „Wypełnij formularz” , „Kup teraz”, „Pobierz plik” dają reklamodawcy większą gwarancję, że klient z chęcią otworzy podany link. 

Również bardzo ważna jest treść, krótkie aczkolwiek treściwe teksty są bardziej zachęcające. Stosowanie nagłówków, akapitów oraz wyróżnień najważniejszych informacji pozwala czytelnikowi na szybsze zapoznanie się z informacjami, nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach większość osób nie czyta tekstów „od deski do deski”, stara się wyłapać z tekstu tylko najważniejsze informacje. Warto też zrezygnować z innych elementów na stronie ,które mogłyby odwrócić uwagę klienta, ma on się skupić tylko na treści, którą my chcemy mu przekazać. 

Korzystanie ze strony docelowej zwanej landing page niesie ze sobą wiele korzyści. Między innymi skupia uwagę użytkownika dużo bardziej niż zwykła strona internetowa, wydaje się być ciekawsza. Daje wyższy współczynnik konwersji dla prowadzonych akcji reklamowych. W pewien sposób zmusza użytkowników do podjęcia pewnych akcji, działań na rzecz reklamodawcy. Strona musi ładować się szybko i prezentować się estetycznie zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i na urządzeniach mobilnych ( smartfon, iphone, tablet) . Nic bardziej nie zniechęca użytkownika niż strona, która nie chce się otworzyć bądź ma nieczytelną treść. Dobrze jest też zapoznać się z opinią innych osób na temat ich odbioru strony, w niektórych przypadkach twórca nie potrafi obiektywnie ocenić swojego dzieła, dlatego warto posiłkować się opinią innych. Wtedy łatwo można poprawić ewentualne błędy, dzięki temu nasza strona będzie miała więcej zwolenników niż przeciwników, a przecież to właśnie o to chodzi. Może okazać się, że od użytkowników wymagana jest zbyt duża ilość danych osobowych, co może w pewien sposób zapalić czerwone światełko u użytkownika i doprowadzić do opuszczenia przez niego strony. Należy pokazać, że skorzystanie z oferty jest jak najbardziej opłacalne, warto zamieścić pozytywne opinie innych użytkowników, którzy są zadowoleni i polecają skorzystanie z oferty. To może mieć kluczowe znaczenie dla pozyskiwania klientów, gdyż jak wiadomo ludzie bardzo liczą się z opiniami innych osób, szczególnie jeśli chodzi o jakiekolwiek działania podejmowane w internecie. 


Landing page to dobry sposób na pozyskanie nowych użytkowników, jednak należy poświęcić temu dużo uwagi, aby oferta została przedstawiona w sposób ciekawy , zachęciła klienta i nie przyniosła skutku odwrotnego do zamierzonego.